24 Februari 2010

Hari Keluarga PPPBCJ 2010 di Felda Residence Hot Spring Sg Klah Sungkai

Selepas berkunjung ke rumah En. Davd Teo semperna Tahun Baru Cina, peserta Hari Keluarga bersama-sama konvoi menuju ke Felda Residence Hot Spring Sg Klah Sungkai untuk menjayakan Hari Keluarga PPPBCJ 2010. Lebih kurang 2 jam perjalanan, kami tiba di tempat berkenaan.

Setibanya di Felda Residence, kami buat pendaftaran penginapan. Sebelah petang adalah aktiviti bebas. Ada yang menaiki tram mengelilingi kawasan hotel, ada yang berehat di bilik hotel. Ada yang pergi ke kolam air panas untuk mandi manda, berendam dalam jacuzzi, merebus telus kerana tempat ini terkenal dengan air panas. Terdapat juga kolam mandi yang besar di mana sumber air nya dari gunung.

Disebelah malam, kami menikmati makan malam dengan hidangan BBQ. Majlis ini diceriakan dengan cabutan bertuah. Encik Shahrul sungguh bertuah kerana memenangi dua baucer penginapan di Felda Residence Kuala Terengganu dan Felda Residence Sahabat, Lahat Datu, Sabah. Baucer ini adalah sumbangan daripada Felda.

Keesokan hari nya, selepas sarapan pagi, kami mengadakan senaman ringan diketuai oleh Encik Zaini. Selepas senaman ini barulah aktiviti Hari Keluarga dijalankan. Acara kemuncak adalah acara memanah dimana kumpulan Kuning telah menjadi juara.

Selepas makan tengahari, kami berangkat pulang ke taman kediaman kami. Pihak JK Hari Keluarga 2010 mengucpkan ribuan terima kasih kepada semua peserta dalam menjayakan hari keluarga kita.

Diharap kita bersama-sama PPPBCJ dapat menjayakan hari keluarga di tahun hadapan dengan lebih ramai penyertaan ahli.